W jaki sposób sprzedawca boso - Barefoot Brno radzi sobie z koronokryzysem?
Jak ich do dosięgło i jak sobie z tym radzą zapytaliśmy Jitky Slunečkovej z Barefoot Brna z Czech.
Jitka Slunečková prowadzi działalność gospodarczą w Brnie w Czechach, gdzie ma sklep z Barefoot obuwiem. Jest jedną z najlepszych sprzedawców w jej lokalizacji klienci szukają tego sklepu, dlatego postanowiliśmy się z nią skontaktować i zapytać, jak sobie radzi.
1. Dlaczego dobrze sobie radzisz w tych gorszych czasach?
Zawsze chodzi o to, jak dana osoba podchodzi do danej sytuacji. Prawdą jest, że wraz z koroną pojawiła się niepewność co do dalszego rozwoju rynku. Zauważyliśmy zmianę w zachowaniu klientów - są bardziej ostrożni w kupowaniu. Chcą produktów wysokiej jakości, przyjaznych dla środowiska i myślą dłużej przy zakupie. Bardzo dokładnie uwzględniliśmy te potrzeby w naszym planie.
2. Jakie zmiany musieliście wprowadzić?
Dostosowaliśmy naszą strategię, aby skupić się na europejskich producentach i dostawcach obuwia. Szukaliśmy również partnerów, którzy byliby przyjaźni dla naszych przepływów pieniężnych i nie zmuszaliby nas do wysokich minimalnych ilości zamówień. Zaczęliśmy traktować priorytetowo marki, które spełniają potrzeby klientów i maksymalizują nasze zyski.
3. Dlaczego w swojej firmie oparłeś się na Barefoot?
Jesteśmy przekonani, że Barefoot daje ludziom zupełnie nowy poziom komfortu noszenia butów, z widocznymi korzyściami zdrowotnymi. Niesamowite jest obserwowanie reakcji klienta po pierwszym wypróbowaniu buta Barefoot. Gwarantowany efekt wow?
Barefoot przyciąga do nas klientów, którzy wielokrotnie do nas wracają, a nawet przyprowadzają członków rodziny i przyjaciół. Dawanie klientom oczywistej radości napełnia nas głęboko.
4. Dlaczego współpracujesz z Be Lenka?
Dostrzegamy, że popularność marki Be Lenka szybko rośnie, ludzie lubią ich produkty, ponieważ są wysokiej jakości i stylowe i w 100% spełniają kryteriów dla butów barefoot. Mnie jako handlowiecowi BeLenka daje możliwość zaopatrzenia całej rodziny, na każdą okazję i przy każdej pogodzie. Sprzedając mam dużą elastyczność i możliwości.
Ponadto BeLenka ma bardzo ugruntowaną politykę biznesową i była i nadal jest stabilnym i wiarygodnym partnerem w czasie pandemii.
5. Co byś poleciła osobom dotkniętym kryzysem?
Usuń to, co nie działa i poszukaj tego, co może działać. Nie bój się zmian, wypróbuj nowy asortyment, którym zaskoczysz szerokie grono swoich klientów i sprowadzisz nowych. Boso to obuwie przyszłości, a jego popularność to kryzys kryzysowy.
Bardzo dziękujemy za rozmowę i życzymy wielu sukcesów w biznesie oraz oczywiście dobrego zdrowia.